zondag 30 december 2012

Wintertaferelen

Oke, ik plaats nu een heleboel dingen tegelijk, maar de meesten zijn al een tijdje klaar.

Omdat het winter is en veel mensen rond Kerst aan sneeuw denken, ben ik een sneeuwpop gaan haken op ski's. Leuk om te maken en vrij snel klaar. Maar mijn zoon die op wintersport gaat om te snowboarden, vroeg meteen of ik er ook ééntje kon maken op een snowboard. Geen gehaakt snowboard te vinden natuurlijk. De sneeuwpop is gelijk aan de skiënde sneeuwman, maar een snowboard.....

Weer mijn gedachten maar eens laten gaan. Voor de ski's heb ik van die satéprikkers gebruikt met zo'n "blokje" eraan, twee per ski en het leek me voor het snowboard ook wel een goed plan. Maar dan zou ik er 4 moeten nemen. Alleen een snowboard loopt aan beide kanten iets omhoog, en die stokjes kun je niet buigen zonder ze te breken. Dus heb ik er een stevig kartonnetje omheen geplakt, net een stukje groter dan de prikkers. Daarna ben ik erom heen gaan haken en toen het klaar was, heb ik het voorzichtig omgebogen.

Dit is het resultaat:


1 opmerking: